Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Den som älskar Gud

Av elisel - 9 januari 2011 21:49

Att älska Gud

är att lyssna till till Gud

som talar oavbruten


Att älska Gud

är att inte alltid göra

det du vill


Att älska Gud

är att acceptera att Gud

kanske inte är den du tror

att du känner igen.


Att älska Gud

är att helt och hållet släppa taget

om kyrkan och alla andra religiösa

instutioner.

 
 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

18 januari 2011 19:33

gillar denna dikt jätte-mycket..
har du skrivit den själv ?

det är ungefär som jag tänker själv...

speciellt det att
- Gud kanske inte är den du tror att du känner igen -
och
- Att släppa taget om kyrkan och alla andra religiösa instutioner -

så otroligt bra skrivet !
ha det så gott

http://ingermaryissa1.blogg.se

elisel

22 januari 2011 17:27

Tack för dina varma ord om min dikt som jag själv skrivit.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elisel - 14 mars 2019 14:35

Jag har inte skrivit på ett tag. Syrran har gått i behandling för bröstcancer senaste året. Hennes son som haradhd har inte fixat det. Han har varit på psyket. Jag har fått finnas där för båda. Bekantskapskretsen har blivit rikare. Nu är de kvar, de ...

Av elisel - 18 september 2013 21:37

Alla hushåll borde ha en bok. Healingkoden heter den boken. Den är skriven av Alexander Loyd oc h Ben Johnsson. På framsidan står det att boken handlar om sex minuter för att läka orsaken till dina problem med hälsa och relationer. Trams, tänkt...

Av elisel - 3 september 2013 22:32

Ingen i det här landet kan ha undgått att veta att Anna Wahlgrens dotter har gett ut en bok. Boken heter Felicia försvann. Boken ska även bli pjäs på stadsteatern. Jag tror att den pjäsen kommer att minska medelåldern radikalt bland teaterbesökarna...

Av elisel - 1 september 2013 13:08

Alla barn har säkert någon gång funderat över om eras föräldrar verkligen är deras riktiga föräldrar.   I dagarna har det kommit ut en bok om den unga flickan Myra som plötsligt får reda på att hon är adopterad.   Boken är utgiven på det spec...

Av elisel - 21 februari 2011 22:17

Det är som om jag skriver inre böcker varje dag. När jag möter människor och ser nya platser går jag ut och in i och ur olika handlingar. Jag tänker att varje plats och varje människa är en bok. Men jag hinner inte skriva alla böcker jag möter inom...

Skapa flashcards