Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Livet till varje pris

Av elisel - 3 februari 2011 15:55

Jag tycker inte att livet alltid är så underbart.

Jag tycker inte alltid att leva är det bästa man kan tänka sig.

Missförstå mig rätt nu.

Jag kämpar på och lever i allafall.

Men jag minns ett ögonblick. Det var en kväll. Min far var full som vanligt. Jag stod utanför huset. Det var en sekund till jag skulle gå in. Kanske var jag tre-fyra år. Det var jag och den stjärnklara himlen.

Jag såg upp mot den och plötsligt gjorde det ont i varje fiber av kroppen.

Jag längtar hem tänkte jag.

Hemmet var inte det huset jag stod utanför. Hemmet var den plats vi alla kommer ifrån.

Jag visste det då.

 
 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

4 februari 2011 14:32

Så sorgligt det måste varit för dig som fyra åring
och du beskriver situationen och känslan så bra...
Alkoholmissbruk i hemmet kan sätta stora sår i ett barnahjärta
kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

elisel

4 februari 2011 20:18

Ja, men det var en tröst också att känna att det fanns något större.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elisel - 14 mars 2019 14:35

Jag har inte skrivit på ett tag. Syrran har gått i behandling för bröstcancer senaste året. Hennes son som haradhd har inte fixat det. Han har varit på psyket. Jag har fått finnas där för båda. Bekantskapskretsen har blivit rikare. Nu är de kvar, de ...

Av elisel - 18 september 2013 21:37

Alla hushåll borde ha en bok. Healingkoden heter den boken. Den är skriven av Alexander Loyd oc h Ben Johnsson. På framsidan står det att boken handlar om sex minuter för att läka orsaken till dina problem med hälsa och relationer. Trams, tänkt...

Av elisel - 3 september 2013 22:32

Ingen i det här landet kan ha undgått att veta att Anna Wahlgrens dotter har gett ut en bok. Boken heter Felicia försvann. Boken ska även bli pjäs på stadsteatern. Jag tror att den pjäsen kommer att minska medelåldern radikalt bland teaterbesökarna...

Av elisel - 1 september 2013 13:08

Alla barn har säkert någon gång funderat över om eras föräldrar verkligen är deras riktiga föräldrar.   I dagarna har det kommit ut en bok om den unga flickan Myra som plötsligt får reda på att hon är adopterad.   Boken är utgiven på det spec...

Av elisel - 21 februari 2011 22:17

Det är som om jag skriver inre böcker varje dag. När jag möter människor och ser nya platser går jag ut och in i och ur olika handlingar. Jag tänker att varje plats och varje människa är en bok. Men jag hinner inte skriva alla böcker jag möter inom...

Skapa flashcards